شناسه خبر : 106797
سه شنبه 28 آذر 1402 , 17:07
اشتراک گذاری در :
عکس روز

پیکر مطهر یک شهید گمنام در دانشگاه خوارزمی آرام گرفت/تصاویر

پیکر مطهر یک شهید گمنام دوران دفاع مقدس امروز با حضور رئیس نهاد نمایندگی رهبر معظم انقلاب اسلامی در دانشگاه‌ها، از سازمان بسیج دانشجویی تا دانشگاه خوارزمی تشییع و در این دانشگاه به خاک سپرده شد.

به گزارش دفاع‌پرس، پیکر پاک و مطهر یک شهید گمنام دوران هشت سال دفاع مقدس، صبح امروز (سه‌شنبه) تشییع و با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین «مصطفی رستمی» رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری، «علی حسن‌بیگی» رئیس دانشگاه خوارزمی، سردار «علی‌اصغر محسن‌شیخی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان تهران، خانواده معظم شهدا، رزمندگان دوران دفاع مقدس، دانشجویان و عموم مردم، در داشنگاه خوارزمی به خاک سپرده شد.

پیکر پاک و مطهر این شهید گمنام ۱۸ ساله که در عملیات محرم و در منطقه شرهانی به شهادت رسیده است، همراه با شور و حال فاطمی، از سازمان بسیج دانشجویی واقع در لانه جاسوسی سابق آمریکا تا دانشگاه خوارزمی، همراه با ذکر مصیبت اهل‌بیت (ع) و شعارهای ضداستکباری تشییع و پس از ورود به این دانشگاه، درحالی که دانشجویان انتظار ورود این شهید والامقام به دانشگاه خود را می‌کشیدند، مورد استقبال گرم مسئولان و دانشجویان دانشگاه خوارزمی و همچنین خانواده معظام شهدا قرار گرفت و سپس حاضران بر پیکر این شهید گمنام، نماز اقامه کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین «مصطفی رستمی» رئیس نهاد نمایندگی رهبر انقلاب اسلامی در دانشگاه‌ها، در این مراسم، در سخنانی با بیان اینکه به ما لیاقت دادند تا این شهید والامقام در جمع ما قرار بگیرد، اظهار داشت: برای این شهیدان هرگز ابایی وجود ندارد که گمنام بمانند؛ بلکه برای ما خسارت است که در محضر این نعمت و حجت خدا، حجت دین‌داری و حجت حرکت در مسیر آزادگی باشیم؛ اما از آن بهره نبریم. (بیشتر بخوانید)

«علی حسن‌بیگی» رئیس دانشگاه خوارزمی نیز در این مراسم، با بیان اینکه مسئله شهادت باعث طهارت یک مملکت است، اظهار داشت: خون شهید، آلودگی استکبار، استبداد و استعمار را پاک می‌کند و یک کشور را طیب و طاهر می‌کند؛ بنابراین وظیفه همه ما این است تا از این کشور که طیب و طاهر شده است، بهره طیب و طاهر ببریم؛ چراکه سرزمینی که طیب و طاهر شد، میوه طیب و طاهر می‌دهد.

وی افزود: کسانی که شربت شهادت را نوشیده‌اند، افراد بزرگ و عظیمی بودند؛ لذا وظیفه ما این است که حق شهدا را ادا کنیم و حق شهدا این است که ما طیب و طاهر باشیم و جامعه طیب و طاهر بسازیم تا بتوانیم از آن میوه طیب و طاهر بچینیم و در سایه علم و عدل مشکلات را حل کنیم.

«حسن‌بیگی» با تأکید بر این‌که شهیدان زنده و مراقب ما هستند و برای ما دعا می‌کنند، گفت: دعا و توجه شهید موثرتر از خون او است؛ لذا همان‌گونه که شهدا ما را فراموش نکرده‌اند، ما نیز نباید آن‌ها را فراموش کنیم و راه شهدا را ادامه دهیم و وظیفه ما برای حرکت در مسیر شهدا، این است که در راه رضای خدا گام برداریم و تلاش کنیم، تا بتوانیم حق شهدا را ادا کنیم.

خاطره‌گویی «جعفر جهروتی‌زاده» از رزمندگان دوران هشت سال دفاع مقدس و مدیحه‌سرایی «امیر عباسی» همراه با مجری‌گری «سید ایمان یاراحمدی»، از بخش‌های دیگر این مراسم، قبل از خاکسپاری پیکر مطهر شهید گمنام بود. همچنین مادر شهید مدافع امنیت «محمدمهدی رضوان» و شهید مدافع حرم «حمیدرضا اسداللهی» نیز در این مراسم به روایت‌گری پرداخته و در پایان پیکر مطهر این شهید گمنام ۱۸ ساله در فضایی آکنده از معنویت به خاک سپرده شد.

خانواده معظم شهیدان «محمدمهدی رضوان»، «مصطفی احمدی روشن»، «حمیدرضا اسداللهی» و «مرتضی کریمی» از مهمانان ویژه مراسم تشییع و خاکسپاری پیکر مطهر شهید گمنام در دانشگاه خوارزمی بودند.

منبع: دفاع پرس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi